חדשות

תכנית הטבות לרופאים עולים חדשים שיעברו לצפון: שכר דירה ומימון רכב

התוכנית, בשם "רופאים עולים צפונה", מבוססת על הטבות לעולים חדשים, אך מורחבת לצורך משיכת רופאים לצפון הארץ; סל ההטבות, בעלות של עד 50 אלף שקל לכל רופא, כולל מימון שכר דירה לשנה וחצי והשתתפות הוצאות רכב; פיילוט של התכנית כבר החל להתבצע

אזור הגליל בצפון מדינת ישראל (צילום: אילוסטרציה)

תכנית בשם "רופאים עולים צפונה" עומדת לצאת לדרך בחודש הבא, ובימים אלו הוחל בהרצה הניסיונית שלה. עיקרה: הענקת סל הטבות של עד 50 אלף שקל לכל רופא עולה חדש, שיבחר להתגורר בגליל ולהשתלב במערכת הרפואית באזור.

בדיווח ב"ישראל היום" על התוכנית היום (ג') נמסר, כי את הפיילוט מבצע המשרד לפיתוח הנגב והגליל, על בסיס סל ההטבות לעולים חדשים שמעניק משרד הקליטה מזה שנים ארוכות. עתה, מדווח העיתון, הוחלט להרחיב את הרעיון לרופאים, במטרה למשוך אוכלוסייה איכותית לגליל.

לפי הדיווח, הצורך ברופאים בפריפריה נובע מנתונים לגבי תוחלת תוחלת החיים בגליל ובצפון, הנמוכה בשנתיים מהממוצע הארצי. כמו כן, באזור זה הרופאים המועסקים הם בשיעור נמוך משמעותית בהשוואה לממוצע הארצי: 1.6 רופאים ל-1,000 נפש, לעומת 3.46 רופאים ל-1,000 נפש בממוצע הארצי.

בדיווח נמסר עוד, כי המשרד לפיתוח הנגב והגליל פרסם בשבוע שעבר הודעה, לפיה כל רופא עולה חדש יזכה בסל הטבות שיכלול בין השאר השתתפות של עד 90% בשכר הדירה שלו לתקופה של שנה וחצי וכן השתתפות בשכירת רכב. כן הובטחו הטבות נוספות.

שר הפנים ופיתוח הנגב והגליל אריה דרעי צוטט בדיווח כשאמר: "תכנית רופאים בעלייה מהווה את אחד מהכלים המופעלים על ידי המשרד כדי לעודד התיישבות ביישובי הגליל - ובו בזמן פיתוח כוח אדם רפואי איכותי בגליל. אנו מקווים לפתח את התוכנית עוד יותר בהמשך כדי לצמצם את פערי הרפואה שבין הצפון לשאר אזורי הארץ ולקדם את ההתיישבות ברחבי הגליל למאות משפחות עולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  פריפריה,  צפון,  עולים חדשים,  רופאים צעירים,  משרד הפנים
תגובות
11.10.2017, 09:20

האם נוספו תקני רופאים לבתי חולים ומרפאות?

11.10.2017, 11:04

זו התחלה טובה אבל איפה עומדת נצרת הלב דל הפריפריה בתוכניות משרד הבריאות והאוצר!!

אנונימי/ת
11.10.2017, 18:22

רשום עולים חדשים יעני המבצע החדש לא כולל רופאים ערבים ולא רופאים מנצרת

אנונימי/ת
11.10.2017, 11:50

מילים לחוד ומעשים לחוד.
הבטחות לא עולות כסף.
השר לפיתוח הנגב והגליל עושה לעצמו הון פוליטי על גב הרפואה הציבורית.
להזכירכם, עדיין לא יושמו ההבטחות מהסכם הרופאים מלפני 5 שנים להוספת תקנים ומתן מענקים לרופאים אשר יעברו לעבוד או שיעתיקו את מגוריהם לבתי חולים בפריפריה.
הר"י עדיין נמצאת בהליך משפטי מתמשך מול האוצר כדי לקבל את ההתחייבות למענק לבכירים אשר עברו לעבוד בפריפריה. הכל דיבורים. גם למילה הכתובה אין ערך בממשלה.

אנונימי/ת
11.10.2017, 12:58

ומדוע מפלים אותם לטובה לעומת ה"צברים"? עוד דרך לקנות את קולות העולים בבחירות ובינתיים לירוק בפרצופם של אלו, אשר מילאו וממשיכים למלא את כל חובות המדינה.