חדשות

יום הולדתו ה-90 של אבי המחקר בקנאביס הרפואי יצוין בוועידה בינלאומית

בוועידה הבינלאומית לקנאביס רפואי שמתוכננת להתקיים בתל אביב, יציינו את תרומתו של חתן פרס ישראל לחקר הכימיה פרופ' רפאל משולם, מגלה ה-THC, החומר הפעיל בקנאביס

פרופ' רפאל משולם. מגלה החומר הפעיל בקנאביס, ה-THC. צילום: ויקיפדיה

הועידה הבינלאומית ה-5 על כל היבטיו של הקנאביס הרפואי – CannX – אמורה להתקיים בתל אביב ב-27-26 באוקטובר ובמסגרתה גם יתקיים מושב חגיגי מיוחד שבו יצוין יום הולדתו ה-90 של "אבי הקנאביס הרפואי", פרופ' רפאל משולם.

פרופסור אמריטוס משולם, מהמחלקה לחומרי טבע בבית הספר לרוקחות בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, שימש כרקטור האוניברסיטה בשנים 1979-1982, חבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים משנת 1994 וחתן פרס ישראל לחקר הכימיה לשנת 2000. הוא מוכר בעולם כחוקר תרופות וחומרי טבע, מגלה החומר הפעיל בקנאביס, ה-THC, מה שהוביל לפיתוח תחום הקנאביס הרפואי וההכרה ההולכת וגדלה בעולם שבצמח זה קיימים, לפי מה שפרופ' משולם חזר ואמר לא אחת בעבר, "אוצר בלום של חומרים תרופתיים חשובים".

פרופ' משולם נולד בבולגריה ועלה עם משפחתו לישראל ב-1949. הוא למד כימיה וקיבל דוקטורט במכון ויצמן ובהמשך ביצע פוסט דוקטורט במכון רוקפלר בניו יורק. התמקד במחקריו בהיבטים הכימיים, הפיזיולוגיים והפרמקולוגיים העשירים שבצמח הקנאביס וזיהה בהם את הבסיס למוצרי קנאביס רפואי, שאכן מועילים לחולים רבים במחלות קשות.

על תרומתו למדע הקנאביס הרפואי התכבד פרופ' משולם ביותר מ-25 עיטורי הוקרה וכבוד אקדמיים שונים.

נושאים קשורים:  פרופ' רפאל משולם,  קנאביס רפואי,  פרס ישראל,  חדשות
תגובות