חדשות

היסטוריה בארה"ב: טרנסג'נדרית מונתה לסגנית שר הבריאות

ד"ר רייצ'ל לוין, רופאת ילדים יהודיה, מומחית בפסיכיאטריה, רפואת מתבגרים והפרעות אכילה, היא האישה הטרנסג’נדרית הראשונה שתישא בתפקיד פדרלי

ד"ר רייצ'ל לוין, סגנית שר הבריאות בארה"ב. צילום: Governor Tom Wolf/ ויקימדיה

היסטוריה בממשל הפדרלי של ארה"ב: הנשיא ג'ו ביידן מינה את רופאת הילדים היהודיה, ד"ר רייצ'ל לוין (Rachel Levine) לסגנית במשרד הבריאות. ד"ר לוין תהפוך בכך לאישה הטרנסג’נדרית הראשונה שתישא בתפקיד פדרלי והמינוי הבכיר ביותר מהקהילה הטרנסית בהיסטוריה הפוליטית בארה"ב.

ד"ר לוין זכתה אמש (ד') באישור הסנאט ברוב של 52 נגד 48 וכך אושר מינויה לסגנית ולעוזרת ראשית לבריאות הציבור לצידו של מזכיר הבריאות (שר). היא תכהן במשרד הבריאות הפדרלי (Health and Human Services Department). יש לכך גם חשיבות מאתגרת בתקופה זאת שבה ארה"ב נאבקת במגפת הקורונה, ציין "ניו יורק טיימס".

ד"ר לוין משמשת גם כפרופסור ברפואת ילדים, מתבגרים, הפרעות אכילה ופסיכיאטריה בקולג' לרפואה של אוניברסיטת המדינה בפנסילבניה. היא בת 64 ויש לה שני ילדים הנושאים את שם משפחתה. ההשכלה הרפואית שלה כוללת לימודים והתמחות בבית החולים הר סיני בניו יורק וכן באוניברסיטאות טוליין בניו אורלינס והרווארד.

בתפקידה הקודם כיהנה ד"ר לוין כשרת הבריאות של מדינת פנסילבניה וניהלה שם את הטיפול במגיפת הקורונה. היא כבר עשתה היסטוריה כאשר ב-2015, כטרנסג'נדרית גלויה, קיבלה משרה ציבורית בכירה.

לוין חוזרת ומדגישה שוב ושוב שצורכי הרפואה ונושאי הבריאות של טרנסג'נדרים ולהט"בים מחייבים תשומת לב מקצועית ממוקדת בהיותה שונים מצרכים של מגדרים אחרים בחברה. היא קראה ל"עשיית צדק רפואי לאוכלוסיה זאת".

בעת הצגת מועמדותה לאישור אחרון בסנאט נאמר עליה שיש לתמוך במינויה בהיותה "קול אמין, מקצועית". כמו כן צוינו הצלחותיה השונות בכלל זה בכתיבת הנחיות לרופאים בכל הנוגע למרשמים למשככי כאבים נרקוטיים, אופיואידים.

בינואר הודיע הנשיא ג'ו ביידן על כוונתו למנותה לתפקיד: "היא תביא", כך אמר, "למנהיגות יציבה ואת הניסיון הגדול הדרוש כדי לצלוח את המגיפה הזו, ללא קשר לאזור מגורים, גזע, דעה פוליטית, נטייה מינית, זהות מגדרית או מוגבלות".

נושאים קשורים:  ד"ר רייצ'ל לוין,  ג'ו ביידן,  ארה"ב,  טרנסג'נדריות,  מינוי,  הקהילה הלהט"בית,  חדשות
תגובות