חדשות

איגוד האונקולוגים נגד הפחתת המס על סיגריות אלקטרוניות

במכתב האונקולוגים נכתב: "בעשורים האחרונים, המאמצים נושאים פרי ואנו עדים לירידה משמעותית בשיעורי העישון. כעת, אנו ניצבים שוב בפניו של אתגר חדש במלחמה עיקשת זו"

סיגריות אלקטרוניות. צילום: שאטרסטוק

האיגוד הישראלי לאונקולוגיה קלינית ולרדיותרפיה, בראשות פרופ' גיל בר סלע, פרסמה אתמול (ד') מכתב גלוי לשר האוצר ובו היא קוראת לו לא להפחית את המס על סיגריות אלקטרוניות, משום שהן גורמות לסרטן. בפנייתם מצטרף האיגוד לקואליציה רחבה של ארגונים רפואיים, ששלחו דרישה דומה לשר האוצר, כפי שדווח בדוקטורס אונלי.

במכתבם כתבו האונקולוגים: "בימים האחרונים אנו עוקבים בדאגה אחר הפרסומים השונים אודות כוונתך להפחית את המס המוטל על סיגריות אלקטרוניות. זאת, בניגוד לעמדה הרשמית של משרד הבריאות, ובניגוד להמלצות ארגוני בריאות רבים ברחבי העולם.

"כמי שאמונים על הטיפול בחולי הסרטן בישראל, אנו חווים יום-יום ושעה-שעה את נזקיו ההרסניים של העישון. אכן, אנו הקו האחרון במלחמה עיקשת זו במחלת הסרטן – במקום שבו פעמים רבות כבר אין הרבה שניתן לעשות. מכאן נודעת החשיבות הגדולה של המאמץ למניעתם של גורמים המביאים לתחלואה בסרטן, ובראשם מגפת העישון, אשר בו מיסוי על טבק ומוצריו הינו נדבך קריטי.

בעשורים האחרונים, המאמצים הללו נושאים פרי ואנו עדים לירידה משמעותית בשיעורי העישון, ובמיוחד בקרב צעירים ובני נוער. כעת, אנו ניצבים שוב בפניו של אתגר חדש במלחמה עיקשת זו. וכאן המקום לומר את המובן מאליו: עישון מביא לתחלואה בסרטן. אי לכך, אנו מאיצים בך לנקוט עמדה בלתי מתפשרת במאבק כנגד מחלת הסרטן ולהאריך את תוקפו של המס, שיעילותו כבר הוכחה בעבר."

נושאים קשורים:  חדשות,  האיגוד האונקולוגי הישראלי,  פרופ' גיל בר-סלע,  סיגריות אלקטרוניות,  מיסוי מוצרי טבק,  שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
תגובות

כמה בורות. סיגריות אלקטרוניות מפחיתות נזקי עישון ואינן מובילות לעלייה בשיעור המעשנים, למעט עלייה זמנית בבני נוער. יפן ואנגליה כבר הבינו את זה.

אנונימי/ת
19.02.2023, 06:29

מר וורגפט גם אם דבריך נכונים אתה רק מחזק את המשך הטלת המס.
כך אולי גם נצמצם את העלייה (הזמנית לטענתך) אצל בני הנוער. שהרי אצל מי שלא מעשן סיגריות אחקטרוניות לא יכולות להפחית נזקי עישון.
נדמה לי שאפילו פסיכיאטר מסוגל להבין את זה...

אנונימי/ת
19.02.2023, 08:04

ד"ר וורגפט, אכן פעם חשבו ככה. התפיסה היתה ששימוש בסיגריות אלקטרוניות לא רק שאינו מזיק, הוא אף יגרום לשינוי העדפה צרכנית. בפועל זה לא קרה, וגם התברר שהאלקטרוניות לא כאלו תמימות.